2011年8月19日星期五

第七章 我如何成為素食者 2

Shravasti Dhammika, To EAT OR NOT TO EAT MEAT: A BUDDHIST REFLECTION

Chapter 7 How I became a vegetarian

2.  I walked on hoping to get to the fruit and vegetable section and a few minutes later found my way blocked by a large round basket that was placed right in the middle of the aisle. The basket was full of dead and plucked chickens and a man was crouching beside the basket doing something to the chickens with a hose while a young boy stood on the other side doing something with what looked like a gas cylinder. I stood there for a moment trying to take in the scene before me.

達爾卡法師 著   伍煥炤 譯 :《吃肉還是不吃肉:佛教的反思》

第七章   我如何成為素食者

2.  我繼續走希望到售賣水果和蔬菜的地方。幾分鐘後,我發覺前路給一個圓形的大籃子阻擋着,它剛好擺放在通道的中間。籃子裝滿拔掉毛的死雞,一個男人蹲在旁邊,用軟管對着雞隻,而一個男童則站在另一邊,好像拿着一個氣瓶在工作。我站在那裏一會,想看看眼前的景象。

* 歡迎轉載,但請註明出處和不改動譯文內容。

沒有留言:

發佈留言