2011年8月25日星期四

第七章 我如何成為素食者 4

Shravasti Dhammika, To EAT OR NOT TO EAT MEAT: A BUDDHIST REFLECTION

Chapter 7 How I became a vegetarian

4.  The association in my mind of food, the chicken, and the formalin, which as you probably know is used by undertakers to preserve human cadavers, revolted me so much that I turned away and actually vomited. A man behind one of the stalls saw this and most kindly offered me a glass of water so I could wash my mouth out. When I got back to the temple I was still feeling a bit nauseous but not so much that I could not eat and when the lunch bell rang I made my way to the dining hall.

達爾卡法師 著   伍煥炤 譯 :《吃肉還是不吃肉:佛教的反思》

第七章   我如何成為素食者

4.  你可能知道殯儀業者用福爾馬林來保存屍體。我想到這些雞肉和福爾馬林加在一起時,感到極為噁心,轉頭便真的嘔吐起來。一個攤檔的男人看到了我的情況,很友善地給我一杯水來清潔口腔。我回到寺院後仍感到有點作嘔,但沒有嚴重到使我不能進食。當午飯的鐘聲響起後,我便前往飯堂。

* 歡迎轉載,但請註明出處和不改動譯文內容。

沒有留言:

發佈留言