2011年8月29日星期一

第七章 我如何成為素食者 5

Shravasti Dhammika, To EAT OR NOT TO EAT MEAT: A BUDDHIST REFLECTION

Chapter 7 How I became a vegetarian

5.  As I sat at the table with all the dishes of food on it I immediately noticed that the main dish was, you guessed it, chicken. As soon as I saw it my stomach began to churn again and I had to rush from the hall. I didn’t vomit this time but my appetite had quite gone. Over the next few weeks my taste for meat, any meat, just went. It slowly returned but if the memory of the putrid formalin-dosed chickens was aroused I had to consciously suppress it or lose my appetite.

達爾卡法師 著   伍煥炤 譯 :《吃肉還是不吃肉:佛教的反思》

第七章   我如何成為素食者

5.  當我坐在放滿食物的桌子,你猜一猜我當時發覺主菜是甚麼,就是雞肉。我一看到後胃部又再劇烈攪動,我趕快離開飯堂。這次我沒有嘔吐,但我完全失去了胃口。在往後的幾個星期,我失去對任所肉類的興趣,要慢慢才恢復過來。但若想起攙入福爾馬林的腐爛雞隻,我便要刻意壓抑這記憶,要不是的話就會失去食慾。

* 歡迎轉載,但請註明出處和不改動譯文內容。

沒有留言:

發佈留言