2011年9月8日星期四

第七章 我如何成為素食者 8

Shravasti Dhammika, To EAT OR NOT TO EAT MEAT: A BUDDHIST REFLECTION

Chapter 7 How I became a vegetarian

8.  As I followed his arguments I found myself forced by the logic of them to agree with him. Over the next week or two I returned to parts of the book and reread them and finally decided that anyone who wants metta and karuna to be a more important part of their character would have to seriously consider being vegetarian. As a Buddhist I do wish to have metta and karuna dominant in my life and so I made the decision to abstain from eating meat.

達爾卡法師 著   伍煥炤 譯 :《吃肉還是不吃肉:佛教的反思》

第七章   我如何成為素食者

8.   當我理解他的論據時,發覺自己不期然地被當中的邏輯說服。在往後的一兩個星期,我再次閱讀書的部份章節,最後得到一個結論,就是任何人若想慈心和悲心成為性格的重要部份,都應認真考慮吃素。作為一個佛教徒,我確實希望慈心和悲心主導我的人生,因此,我決心要戒除吃肉。

* 歡迎轉載,但請註明出處和不改動譯文內容。

沒有留言:

發佈留言